Imponerende fotobøger

Herlev fotoklub slog op i den store fotobog i går. Vi havde besøg af Pia Hernø fra Cewe, som fortalte om og viste de mange storslåede muligheder der er for, at mangfoldiggøre billeder via print eller fotobøger fra Cewe. Hun vise os hvor let det er, at komme i gang med at lave fotobøger, samtid med at hun viste nogle af de mange variations muligheder der er mht. papirkvalitet, bogform og farver. Vi fik også en gennemgang af printerpapirtyper hvis vi ønskede store print. Jeg syntes især ‘Fine art mat’ var flot. Se billedet med printprøver nederst. Alle deres produkter kan ses på deres hjemmeside: www.cewe.dk

Hendes budskab er, at fotobøger på en let og tilgængelig måde præsenter essensen af vores billeder. Jeg tror, vi var mange fra klubben der fik lyst til at gå hjem og lave en ”coffetable-bog” med vores egne billeder. Lysten blev ikke minder af, at alle fremmødte vil få et kontant tilskud på 350 kr til at lave fotobøger for. Desuden vil alle (også ikke fremmødte HFK medlemmer) kunne få 20 % rabat på alle Cewe produkter, bare de skriver rabatkoden når der skal betales. Vores kode til Cews kan findes på vores dropbox under ’Begivenheder i klubben/Fotobog Cewe/kodeord’.

Pia er uddannet grafiker og samtidig aktiv medlem af fotoklubben AFA i Aarhus, så hun vidste hvad hun snakkede om og hvilke behov vi havde. Der kom mange gode råd til fotobøger og forslag til klubaktiviteter. En meget lærerrig og underholdende aften. Tak til Pia.