Kloge Åges tekniske kvarter

Som noget nyt vil vi lave et kvarters gennemgang af et enkelt teknisk emne. Planen er, at en af os gennemgå et emne fra kl 19:30 til 19:45 på de klubaftener hvor det er muligt. Den korte gennemgangen kræve, at det er et afgrænset emne der gennemgået og det er tænkt som envejskommunikation, på den måde at forstå, at de øvrige tilhører ikke blander sig unødigt.

Der kom mange gode forslag til emner det kunne gennemgås under klubaftenens brainstorm. Ide-rigdomme dækkede alt fra fif til diverse fotoprogrammer (Photoshop, Lightroom, Photomatic mm), over fif til brug af kamera til mere kreative emner, som lydbilleder og lys-lægning af portrætter.

I den sidste halvdel af 2018 vil følgende klubaftener starte med en gennemgang af et emne.

Kloge Åges tekniske kvarter-plan
2. oktober – Alf fortæller om formater og opløsning af billeder ift. deltagelse i Glas konkurrencer mm
9. oktober – Jørgen fortæller om udvalgte fif til Photoxhop
16. oktober – åben
27. november – åben
22. januar – åben
De to første gennemgange er lagt fast, mens der de øvrige kvarterer er åbne i forhold til behov og underviser.

Der var også snak om at der kunne laves fokusgrupper. Fx tilbød Niels at undervise i brugen af Lightroom nogle aftener uden for klubaftenen.

Det blev kundgjort af Jøren fremover vil dække den skriftlige kontakt med Region Nord, mens Alf vil tage sig af møder. Det kommer sig af, at René, som har været vores konkaktperson til RN, har meldt sig ud af HFK.