By-, havne- og fototur sammen med Höganäs Fotoklub

15. september 2018

Det var en lille, sluttet skare af skåninge (Thore Bertilsson-ordförande, Eva Trobäck, Bengt & Barbro Hultqvist, og vores gamle bekendt, Niels Ringsmose), der mødtes med en endnu mindre skare fra vores klub (Uwe & Lise, Jes og Jørgen) tidligt om formiddagen. Vi startede med at sejle ud til Refshaleøen i det flotteste vejr med fotoskyer og hårdt lys, og da vi havde set på industribygninger med og uden graffiti, loppemarkeder og madboder i en halvanden times tid, fandt vi ud af, at vi hellere måtte få noget at spise. Det lugtede så appetitligt, da vi anden gang gik igennem madboderne. Så sejlede vi tilbage til Christianshavn, og skulle vælge om vi ville kigge på bygninger og baggårde i bydelen, eller en tur på Christiania, og det blev til Staden. Den traskede vi igennem på kryds og tværs, uden at komme i vejen hverken for de handlende eller politiet. Da vi kom helskindede ud til EU igen, fik vi netop slæbt os hen på Cafe Oven Vande og sluttede festlighederne med en kop kaffe.

Indtryk fra Jørgen Jacobsen