Herlev Fotoklub udstiller i Herlev Medborgerhus fra 8. februar

Skrevet af Henning Gustafsson

Efter den vellykkede udstilling i Måløv Kulturhus, er billederne herfra suppleret med endnu flere på vej til den næste udstilling som er i Herlev Medborgerhus startende d. 8 februar.

Pressemeddelelse:

(foto: ”Birkefotografen” af Jes Jessen)

Fotografier lyver ikke, sagde man engang, men med de digitale kameraer og en myriade af kreative teknikker til at ’forbedre’ virkeligheden, kan man ikke uden videre bruge et fotografi som sandhedsvidne. Uanset om fotografen har pyntet på billedet af sit motiv eller ej, så fortæller fotografiet heller ikke hele historien.

Fotografi er ikke en kunst, det er en metode og en teknik til at fremstille billeder.

De billeder, der er udstillet i Herlev Medborgerhus fra 8. februar, er lavet af ti medlemmer fra Herlev Fotoklub, som hver udstiller mellem 3 og 5 fotos. Der er ikke en fælles fortælling eller et samlende udtryk for udstillingen, men den enkelte fotograf har udvalgt sine egne værker inden for et tema, som man selv er optaget af. Udstillingen rummer både billeder af smukke og interessante motiver uden tilsætningsstoffer, og mere eller mindre bearbejdede fotos. Der hænger billeder både i foyeren i stueetagen og i gangen ved mødelokalerne på 2. sal, og vi forventer at billederne bliver hængende igennem hele foråret.

Alle kan tage billeder, og de fleste gør det. Men samtidig ser vi hver dag så mange billeder, at det er svært at komme med et billede, der gør indtryk. Derfor har man brug for et forum, hvor man kan få diskuteret sine billeder og få at vide, hvordan andre oplever dem.

I Herlev Fotoklub har vi gjort fotografiet til vores hobby, og vi hjælpes ad med at gøre billederne bedre, flottere, mere personlige eller mere kunstneriske. Vi har glædet os til at vise en samling af vores bedste billeder frem i vores medborgerhus.

Herlev Fotoklubs medlemmer mødes hver tirsdag aften i vores klublokale i Lille Birkholm. Vi holder fotokonkurrencer, har besøg af fotografer eller andre billedkunstnere. Vi diskuterer billeder, hører om teknik og meget andet. Nogen gange tager vi på fototure, og det kan både være ind i byen og ud i naturen.

Se fotoklubbens hjemmeside: herlevfotoklub.dk

Kontakt: Formand Uwe Hess, tlf. 4354 0325