19. maj – Diskussion af billeder til Den Nationale.

Atter en helt vellykket digital mødeaften med vores nye fætter, Zoom, med mellem 11 og 14 deltagere. Det var meningen, at man skulle lægge ca. 3 billeder ind i klubbens Dropbox, som man havde tænkt sig at sende ind til Den Nationale lige om lidt. Det havde 10 af os gjort, mellem 3 og 10 billeder, men vi havde alligevel tid til at få diskuteret alle billederne. Nogle af billederne i mange detaljer, andre mere sporadisk, men der var masser af gode og konstruktive kommentarer og forslag til alle autorerne, som var med ved mødet. Af og til blev diskussionen meget livlig, næsten som til et rigtigt klubmøde.

Nu til billederne – måske bliver der ikke plads til alle – men her kommer kommentarerne:

Uwes billede af to kinesiske turister, Marx og Engels i Berlin blev foreslået beskåret i højre side og måske også lidt i toppen.

Flemmings billede af en pige og en flok drenge på en træbro blev foreslået omdannet til to billeder: ét kun med pigen og det meste af venstre halvdel af broen. Det billede kunne være S/H og måske spejlvendt, mens det andet billede skulle beholde de få, gode farver, og bestå af hele flokken og broen undtagen den ene samling pæle længst til venstre.

Ilses solstråle fra en udstrakt grønlandsk fjord med lav sol, dis over vandet og sol bag fjerne fjelde – det blev diskuteret hen til at blive et naturbillede, som skal afleveres i papirformat. Ellers må Ilse vælge at aflevere det som ”bare” et flot farvebillede.

Preben havde forslag til både farvebilleder, monokrom og en serie. Billedet her er første billede i serien, som foregår i vores eget kvarter, Lille Birkholm. Blandt kommentarerne var en bemærkning om, at billederne i en serie helst skal have samme format, eller i hvert fald samme højde af printene.

Niclas havde nogle vellykkede Mælkeveje og den her fuldmåne fra Bellevue. Det blev diskuteret, om månen skulle stå midt i billedet og lige over tårnet, da det kom frem, at han har flere billeder af situationen, så han kan lave en serie med et forløb både af månens tur og af de to piger, og så er billedet som skabt til at stå i midten.

Ref: Jørgen Jacobsen