Ny sæson – ny Glas 1 bedømmelse

så er Herlev fotoklub 20-21 sæson også skudt igang på konkurrence siden med bedømmelsen af Glas 1. Vi have besøg af dommeren Rafael Borgen fra fotoklubben Momentum, som på meget forstandig vis bedømte vores billeder. Der var mange klog ord til hver billede – især de billeder der var længst fra toppen. Det virker logisk, at de billeder der vinder, er de biller, som har færrest fejl i dommerens øjne.

Rafael var ved at to, at vi havde en regel om at alle billeder skulle have sort paspertout. Han syntes at sorte rammer i nogle tilfælde var årsag til at lukke motivet inde, hvor de ville være bedre tjent med en hvid ramme, som var meget mere åben.

Det var også Rafaels holdning, at vores digitale billeder var bedre end vores papirbilleder. Det går lidt mod den opfattelse andre dommer har haft. Det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, som kan være båret af en usædvanlig billedsammensætning.

Alt i alt, gjorde Rafael en meget god figur med en meget konkret, positiv og konstruktiv bedømmelse.

Resultaterne kan ses her.