Thomases billedbog

Det var ikke Aarhus by night, men en tur med Thomas A. Christensen rundt i Aarhus ved højlys dag.

Her i aften, havde vi zoombesøg af Thomas, som har været fotograf siden sin konfirmation. Først startede han en fotoklub op på arbejdspladsen, men i dag er han medlem af Aarhus fotoklub.

Vi så nogle af han billeder, som vidnede om et meget langt liv med foto. Det strakte sig fra nytårsraketter, over nybyggeri på havnen til veterantog og svirfluer. Vi så en række forskellige kategorier, som landskab, portræt, musik, bilræs, natur og arkitektur.

Thomas havde også en del kreative billeder, med symmetriske spejlinger, langtidseksponeringer og indkopierede figurer.  Motiver blev også sommetider vendt på siden eller hovedet, for at skabe mere spændende billeder. Han var god til at fortælle om de tekniske detaljer i han billeder. Han viste eksempler på blending-mode i fotoshop (se det nederste billede). Faktisk viste Thomas os hvordan man gjorde i Fotoshop.

Tomases billeder vidnede om en fotograf med et godt fotoøje og en god fantasi. Skygger, formere og konturer blev anvendt til gode historier.  Hans billeder vidnede om, at spændende billeder både kan skabes i kameraet og ved kreativ efterbehandling.