Printertid

Jes er vores printerekspert og han fortalte om brugen af vores nye A2 printer. Det started med en gennemgang af, hvor vi kan find printer-relaterede dokumenter på skrivebordet af vores nye PC. Dernæst, var det en gennemgang af, hvad der skal gøres for at printe via photoshop og til slut gennemgik Jes hvordan man gør printeren klar. Det er vigtigt at huske, at sætte sine initialer foran navnet på den billedfil man ønsker at printe ud. Bagefter prøvede vi det hele af i praksis med et billede af Svens barnebarn i A4 og en svensk skovsø i A2. Det virkede og var meget imponerende.

Foreløbig er mulighed for at printe på: A2   420 × 594 mm, A3+  328 x 483 mm 0g A4   210 × 297 mm, i blank, semimat og mat Hahnemühle papir. Prisen afhænger af størrelsen, uanset kvaliteten og er pt. hhv. 60 kr, 35 kr og 18 kr. I fremtiden bliver det måske muligt at printe på andre papirkvaliteter.

Vejledninger, priser og manualer findes som ovenfor nævnt på klubpc’ens skrivebord, men også under ‘Teknik’ i klubbens dropbox. Betaling af billeder sker enten vha. mobilpay: 27489 eller vha. bankoverførsel: 54790006733333.

Tak Jes, for en fin gennemgang.