Så er sæson 2021-22 glaskonkurrencen i gang

Den tredje klubaften i den nye sæson 2021-21 skød årets glaskonkurrencer i gang, idet vore gamle dommer kending – Fine Holten på pletfri vis bedømte Glas 1.

Men inden vi nåede så langt, måtte vi få overstået præmieoverrækkelse fra sidste sæson, hvor Corona havde presset os til virtuelle bedømmelser uden præmieoverrækkelse. Søren Andersen fik derfor et glas for sin førsteplads i den digitale Glas 3 konkurrence, Mens Lisbet Frank tilsvarende fik et glas for sin førsteplads i Glas 4 papir. Desuden var Lisbeth den fortjente vinder af de to vandrepokaler i hhv. ‘Portræt’ og ‘Natur’ og der var stor applaus til overrækkelsen.

Efter alle præmieoverrækkelserne, tog Fine over med bedømmelserne af begge kategorier. Som altid, var der mange fine iagttagelse, sjove associationer og kloge ord til hver af de udvalgte billeder. Vinderbiller (resultater kan ses her) var fuld fortjente.

Fine havde desværre ikke tid til at vise nogle af sine gene billeder eller dikke en kop kaffe efter bedømmelsen, da hun tidelig næste morgen skulle flyve på fotosafari i Island. God tur Fine og tak for en meget fin bedømmelse.