Fotoduel mod Frederikssund Fotoklub 28. januar

Jørgen refererer:

Vi var 8 fra Herlev, der var troppet op på udebanen i Frederikssund sammen med vores 21 udvalgte billeder til fotoduel mod Frederikssund’erne. Det foregik med et emne, ’Kyst’, som de havde valgt. Vores billeder havde vi omhyggeligt udvalgt i tirsdags blandt ca. dobbelt så mange, som var blevet kigget ud til formålet på årets allerførste klubaften, og som fotograferne så havde lavet flotte print af og monteret dem. Vi var ikke i overtal til duellen, men dommeren, Mads Henriksen fra Køge, havde pudset brillerne og justeret billedsynet, og det kom os til gode.

Første point gik til os, men så udlignede Frederikssund, og herefter gik det med skiftevis føring og udligning indtil den 5. duel, hvor vi cementerede forspringet. Halvvejs til målet havde vi øget føringen til 3 – 8, og slutstillingen blev så klar som 5 – 16.

Ud over et sikkert billedsyn havde dommeren mange gode kommentarer til de deltagende billeder. Og da han til sidst blev bedt om at finde de tre bedste billeder frem fra hele samlingen, valgte han tre fra Herlev – heraf to af Alf’s. Så det var på alle måder en rigtig dejlig aften.

Senest opdateret: 2016-01-29

Dette indlæg blev udgivet i Klubaktivitet. Bogmærk permalinket.