Klubaften d. 16. februar 2016

René skriver om arrangementet:

Besøg af fotograf og lydmand Øivind Weingaarde

Denne aften havde vi besøg af Øivind Weingaarde, som både er fotograf og lydmand – sidstnævnte lever han af. Øivind er nordmand, men gennem 30 år naturaliseret dansker.
Øivind er et udmærket menneske, men dog et mac-menneske, så vi havde også en (heldigvis) vellykket premiere på klubbens nyindkøbte mac-kabel.

Det var en rigtig inspirerende aften, hvor vi fik set en hel del af Øivinds ofte drømmende, skæve og udfordrende billeder. I tillæg fik vi også uddybet den tekniske side af sagen med dobbelteksponeringer med forskellig lukketid og forskelligt motiv og vaseline på linsen.

Øivind fortæller om sin havserie

Øivind fortæller om et af sine skæve billeder, hvor han har lagt korn ind til erstatning for stjerner og hældt lidt forskellig farve på himlen

Mange af hans billeder er uden mennesker (han kunne blive medlem hos os), men flere var gode eksempler på, at det faktisk godt kan fungere uden mennesker.
Der var også billeder af kendte steder i og omkring København – men set fra lidt andre vinkler. Rigtig spændende at se, at man også kan lave lleder udelukkkende vha. kameraet og stort set uden PhotoShop-behandling.
Endelig viste Øivind en håndfuld lyd-billeder af typisk 1 til 2 minutters længde – skæve og underholdende.
Øivind var en medrivende og underholdende gæst. Flere af dem.
Se selv mere på www.weingaarde.biz

Der var vin som tak for anstrengelserne

Senest opdateret: 2016-02-22

Dette indlæg blev udgivet i Klubaktivitet. Bogmærk permalinket.