Bedømmelse af Herlev Fotoklubs portræt og kreativ konkurrence

I aften havde vi besøg at Kim Sørensen den fra downstairs dommer til bedømmelse af portrætter og kreative digitale billeder. Igen var mødet virtuelt og kun med digitale billeder, af hensyn Corona-risici.

Kim er medlem af fotoklubben Downstairs og tovholder for focus-gruppen ‘Modeller og portræt’. På den måde må Kim være den ideelle dommer til vores konkurrence.

Vi startede med bedømmelsen af 44 kreativ billeder som vidnede om både fantasi og dygtighed. Kreative billeder kunne være kreativ på forskellige måder. Enten i optagelsen eller ved den senere billede bearbejdelse, men fælles for alle billederne var det den gode historie,  billedkvalitet i sig selv der var vigtig.

Der var 36 portrætbilleder og det var tydeligt at mærke på bedømmelsen, at her var Kim på hjemmebane. Der var mange gode råd til portrætørerne.

Der blev tildelt diplom til 1. pladsen i både i portræt og kreative billeder.

Resultater kan ses her.

Kim Sørensens egne billeder, kan ses her.