Billedanalyse, komposition og forståelse med Ole Vedel

Så har den virtuelle del af Herlev fotoklub været igang igen. 17 deltager var så heldige, at høre om billedekomposition, analyse, farve, sanser, billedhistorie og meget mere. Det var Ole Vedel fra Lyngby fotoklub, som belærte os alle. Teorierne blev fremlagt med et væld af lærerige eksempler vha. Zoom.

Ole startede med vinkler på, hvad et godt billede er og konkludered, at det langt hen af vejen er en subjektiv vurdering. Der var kloge ord om komposition, linjer, lys, farver og til slut noget om billeder udvikling fra malerier til fotografier. Hans sidste pointe var, at et billede skal kunne mærkes.

Fordraget sluttede med, at Ole viste nogle af sine egne biller, som også ses herunder. Fordraget kan ses her.