Årets forløsning – Glas 4 og årets fotograf

I aften var vi zoomtilskuer til, at Claus Carlsens var dommer ved bedømmelse af vores Glas 4 billeder. Claus Carlsen fra Downstaires har før været dommer hos os i Herlev fotoklub. Han styrede os sikker igennem Glas 4 bedømmelsen. Han havde masser af fine betragtninger, gode råd og rigtige associationer. Han gav os fif til, hvad vi kunne overveje, at gøre anderledes i billederne. Tit elementære ting, som fx at rette skæve linjer op, lysne fixpunkter og fjerne kromatisk aberration eller farvestøj.   Han gav også fif til, hvordan RAW konverteren kunne bruges til billedbehandling.

Resulraterne af bedømmelsen kan ses her.

Efter Glas 4 bedømmelsen, blev spændingen om årets fotograf udløst. Der var tæt løb i både digital og papirkonkurrencen. Hvor der var a point, var det højeste placering der vandt. Resultater kan ses her